Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hogyan őrizzük meg bőrünk puhaságát a hidegben?

Dermalike Webáruház
2021. 03. 26. 13:02:00
Hogyan őrizzük meg bőrünk puhaságát a hidegben?

Itt van az ősz és ezzel a hideg is. A bőrünk ezt nehezen tolerálja.

Megmutathatjuk mit lehet ilyenkor csinálni? Mi a leghatékonyabb módszer?

Kíméletes arctisztítás

A bőrünkről való gondoskodást érdemes már a napi smink eltávolításánál kezdenünk. Éppen elég környezeti ártalomnak van ilyenkor kitéve a bőrünk, jobb nem tetézni a bajt durva sminklemosókkal, erős dörzsöléssel. A téli hónapokban különösen ajánlott olyan arclemosót választani, amely mélyen kitisztítja a pórusokat, és egyúttal harmonizálja, nyugtatja is az igénybe vett bőrt.

Éjszakai feltöltődés

A bőr az éjszaka során tud leghatékonyabban regenerálódni, tápanyagokkal töltődni. A legjobb tehát, amit bőrünknek adhatunk, ha éjszakára bőségesen ellátjuk a szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ehhez keressük meg a bőrünknek legmegfelelőbb éjszakai táplálókrémet vagy olajat, amely anélkül tölti fel vitaminokkal bőrünket, hogy zsíros érzetet okozna.

Hidratálókrémek

A bőrünkről való gondoskodás egyik alapvető kelléke a megfelelő hidratálókrém. A már fent leírtak miatt ez különösen fontos a téli hónapokban, hiszen ilyenkor elengedhetetlen, hogy helyreállítsuk a bőr hidrolipid (zsír-nedvesség) egyensúlyát. A hidratálók közül érdemes E-vitaminban gazdag ápolókrémet választani, amely magas antioxidáns-tartalma miatt segít megvédeni bőrünket a káros környezeti hatásoktól.

shutterstock_764751826.jpg

Radírozzuk le a fáradtságot!

Hetente legalább egyszer érdemes arcbőrünket egy gyengéd bőrradírral átdörzsölni. Így mechanikus úton távolítjuk el az elhalt hámsejteket, amelyek hozzájárulnak a bőr szürkeségéhez, fáradt kinézetéhez. Egy bőrfinomító arcradír használata után bőrünk felfrissül, és ismét fiatalosan puhává válik.

Bőséges folyadékbevitel

Nem elég csupán a külső hidratálásra figyelmet fordítanunk, ugyanilyen fontos szervezetünk vízháztartásáról belülről is gondoskodnunk. Télen pont ugyanakkora jelentősége van a megfelelő folyadékbevitelnek, mint nyáron. Ne feledkezzünk meg tehát ilyenkor sem arról, hogy legalább napi 1,5-2 liter tiszta víz, gyógytea, vagy cukormentes gyümölcsital fogyasztásával gondoskodjunk testünk hidratáltságáról.

Aktívan a természetes ragyogásért

Nyáron azért is sugárzunk jobban, mert rengeteg időt töltünk a szabadban. Bár a téli hónapokban nagyon csábító lehet beásni magunkat a meleg paplan alá a nagy hideg elől, mégis érdemes ilyenkor is kimozdulni kicsit. Miért gondoljuk így? Elég akár csak egy 15-20 perces sétát tenni a szabadban vagy építeni egy hóembert a kertben. Ennyi mozgás is már élénkíti a vérkeringést, növeli a pulzusszámot felpezsdíti a bőrt, fokozza annak anyagcseréjét, így változtatva bőrünket élettel telivé, ragyogóan üdévé.

shutterstock_122894677.jpg

Ahelyett, hogy elbújnánk a nagy, vastag pulóverek alá, a fenti ötletek alkalmazásával bőrünk túlélheti a telet, és ilyenkor is a legjobb formánkat hozhatjuk. Iktasd be téli napirendedbe a neked leginkább tetsző praktikákat, hogy bőröd újra felfrissülten, élettelin tündököljön!

Tartalomhoz tartozó címkék: Bőrápolás
Az oldal tetejére